Omtale - Ole Jørgensen

Højskolelærer & sanger

Jeg er vokset op i et musikalsk hjem og har derfor arbejdet med musik hele mit liv. Jeg sang min første solo i det offentlige rum som 7 årig, startede børnekor som 14 årig og så har det eller kørt derud af lige siden.

I 1987 tog jeg til USA for at være korsanger i et projekt, og det blev til et ophold på 7 år, hvor jeg tog uddannelse i Performance, Directing and Singing. I Danmark har jeg Musik fra Nr. Nissum Seninarium og adskillige vocal kurser, bl.a. fra Bente Zaber og Anne Rosing (Anatomi og voice embodyment) Har modtaget sangundervisning i London af Ian Adam.
Når jeg ikke er på Seniorhøjskolen, hvor jeg har undervist de sidste 3 år, drøner jeg landet rundt og holder foredrag, afholder koncerter, workshops, kordoktor, fællessangsarrangementer, leder to kor og mange andre ting.

Jeg ELSKER musik og ser det som både nydelse og muligheder. Jeg ønsker at formidle musik som en mulighed, som en uudtømmelig kilde, terapi og bare som det, det er, MUSIK. (og det er for mig både klassisk, gospel, rytmisk, viser og fællessang)

22 maj 2024
29 maj 2024