Omtale - Jesper Vinther

Højskoleforstander

Jeg er lærer, leder og livsoplyser fra tå til top, og har hele mit arbejdsliv haft undervisning, mennesker og dannelse i kernen af mit virke. På SeniorHøjskolen er jeg optaget af - sammen med alle medarbejderne på skolen -  at skabe plads til faglig fordybelse, fællesskab og forundring til gavn for alle vores kursister.

Jeg er uddannet lærer med linjefag i musik og dansk og efterfølgende læst til Cand.Pæd i Musik. I mange år var jeg seminarielektor i Musik, og uddannede musiklærere til skolen. Derefter blev jeg rektor for Aalborg Seminarium og sidenhen chef for læreruddannelsen i Nordjylland. Og i dag er jeg havnet et sted, hvor det er godt at være og lære - nemlig på SeniorHøjskolen. Her er der fokus på livsoplysning, folkelig oplysning og demokratisk dannelse. Selv for en sjællander er det ik´ så ringe endda!

I min fritid holder jeg at gå lange ture med min kone, vikariere på kirkeorgel og tage ud at spille jazzkoncerter.

22 maj 2024
29 maj 2024