Køkken

Sundt og lækkert
Friske råvarer, hjemmebag og lækre retter er kernen i den mad, vi serverer på SeniorHøjskolen.

Mad skal være en oplevelse - på samme måde, som det er en oplevelse at være på SeniorHøjskolen.

Vi hylder de klassiske danske retter og sommetider med et tvist.

Vi elsker også at supplere med nye og spændende menuer. Kun fantasien sætter grænser…

Vi laver mad, vi kan li´, for så smager det bedst!

Vi foretrækker årstidens bedste råvarer.

Hos os er personalet en vigtig del af højskolen. Derfor er det også dem, der hver dag præsenterer maden, inden kursister griber kniv og gaffel. For maden er lavet med opmærksomhed og bør nydes med opmærksomhed.

Til aften serverer vi buffet, som oftest består af lune retter, brød med pålæg og salater.
Vi tilbereder mest muligt fra bunden. Det vil sige, at vi bl.a. selv:
• bager rugbrød, hvedebrød og kager
• koger marmelade og sylter rødbeder, rødkål og agurkesalat
• pisker vores egen mayonnaise

Så kom og smag - på Vestjylland, på oplevelserne og på maden.

Vegetar, diabetes  eller glutenallergiker?
Vi kan tage hensyn til følgende: vegetar-, diabetiker-, laktose- eller glutenfri kost.

Ved allergier og lignende, som kræver yderligere hensyn fra vores køkkens side, skal der foreligge en lægeerklæring, og dette skal oplyses til højskolen i forbindelse med tilmelding

Er du i tvivl om en evt. diæt, skal du være velkommen til at ringe og tale med køkkenet 96 63 75 18.

Sommeropskrifter
Her kan du hente nogle opskrifter på en lækker humus, nogle spændende salater og nogle syndige småkager!

Tilknyttet fil:
Opskrifter (128 kB)

Klik på billedet for at se vores smiley'er

3 apr 2024
10 apr 2024